Lastiklerin takılması, sökülmesi, şişirilmesi ve balansı, uygun malzemelerle nitelikli personel tarafından aşağıda belirtilen konular göz ardı edilmeden yapılmalıdır:
Yeni alınan lastikler ideal performansını yakalayana kadar, ilk 100 km’lik bir mesafede ani freneme ve ani hızlanmalardan kaçınılmalı, araç ortalama bir hızda kulanılmalı ve viraj açıları düşürülmelidir.
Lastiğiniz patladığında, tamir edilebilir olduğunu anlamak icin lastiği içten ve dıştan incelemek gerekir. Lastiğin tamiri uzman kişiler tarafindan yapılmalıdır. Supap’tan uygulanan lastik tamir spreyleri sadece geçici bir çözümdür ve en kısa zaman da bir uzmana gösterilmelidir. Kalıcı olarak deforme (parça kopmaları, lastikte içten ve dıştan çatlamalar vb…) lastikler kullanılmamalıdır.
Lastik söküldükten sonra ve tamir edilmeden önce lastiğin iç kısmı dikkatlice kontrol edilmelidir. Eğer lastiğin iç yanak ve iç sırt kısmında çatlama izleri oluşmuşsa, Lastik düşük havada yürümüş demektir ve bu durumda lastik tamir edilemez.
Eğer lastikte aşağıdaki hasarlardan biri var ise lastik tekrar kullanılmamalıdır.
120/70-17, 3.50-10, 2.75-18
COF064
CAF5303